Op initiatief van de Amsterdamse afdeling wordt op woensdag 5 april a.s. in Amsterdam een mars georganiseerd om aandacht te vragen en stil te staan bij de verschillende geweldsincidenten die deze week plaatsvonden tegen homo’s. In paren van twee van hetzelfde geslacht zal er hand in hand vanaf de Dam, via de Westermarkt naar het Homomonument worden gewandeld.

Om 19:00 uur zal de stoet vertrekken vanaf de ingang van het Paleis op de Dam. Aan het einde van de mars zal bij het Homomonument een bloemstuk worden neergelegd met bloemen in de bekende regenboogkleuren. De jongeren geven op deze manier gehoor aan de oproep tot hand in hand lopen, die Barbara Barend deze week deed aan heel het land.

De mars is een initiatief van JOVD Amsterdam, waarbij de jongeren van de JS (PVDA), DWARS (GroenLinks), de JD (D66) en het CDJA (CDA) zich aansluiten. Ze roepen iedereen op morgen massaal mee te lopen.