Hart van Brabant

Persbericht: Niet Corona-nieuws moet gehoord blijven

Tilburg – 7 Mei 2020, JOVD Hart van Brabant, de onafhankelijke, liberale jongerenorganisatie van de VVD, Is sinds 6 weken bezig met het onder de aandacht brengen van nieuws dat uit beeld is verdwenen door alle berichtgeving over Covid-19. Dit wordt gedaan door het opnemen van de talkshow HvB op Zondag, waarin er drie tot vier nieuwsitems worden besproken die geen verband hebben met Corona. “Iedere zondag behandelen we het ondergesneeuwde nieuws van de afgelopen week”, zo omschrijft voorzitter Isis Van Noort. Dit doe ik samen met mijn ‘bankgenoot’ en vicevoorzitter Darren van Maanen.

“We begonnen met dit initiatief toen er vanuit verschillende hoeken geluiden binnenkwamen dat er alleen nog maar nieuws was over de huidige pandemie en mensen niks meer te horen kregen over wat er nog meer speelde in de wereld”, vertelt mej. Van Noort. “Uiteraard zien wij het belang ervan in dat iedere burger goed wordt ingelicht over Covid-19, maar dat zorgt er niet voor dat het overige nieuws ineens geen aandacht meer verdient” vult dhr. Van Maanen aan. De show blijkt goed te worden ontvangen door de mensen. Wekelijks bereikt HvB op Zondag meer dan 1000 mensen op Facebook en zijn de 200 views al gehaald op YouTube. Onderwerpen als: Studentenverkiezingen, de Hudsontower in Tilburg en The Grass Company passeren de revue. Ook bellen ze met regelmaat experts over verschillende onderwerpen om wat meer de diepte in te duiken.

Toch blijft er ruimte voor verbeteringen zijn de programmamakers het met elkaar eens. “Iedere week ontdekken we nog nieuwe dingen en blijven we ons presenteren verbeteren. Zo gaan we a.s. zondag voor het eerst proberen de show live op te nemen”, vertelt vicevoorzitter Van Maanen enthousiast. “iedere week weten we nog wel iets aan te passen, maar het belangrijkste blijft: onze kijkers informeren over het belangrijke nieuws van afgelopen week dat ze wellicht gemist hebben”, Sluit Van Noort af.

HvB op Zondag is iedere zondag om 17u te zien op Youtube en de Facebook pagina van JOVD Hart van Brabant.

(0)

Alleen leden kunnen reacties lezen en plaatsen. —